سرویس اقتصاد مشرق - درگزارش های مفصلی که از پدیده نفوذ در صنایع مالی و بانکی منتشر شد (https://goo.gl/XBCuL0 و https://goo.gl/YgD9uz و https://goo.gl/Vnw1zt ) ذکر گردید که کنفرانس و نمایشگاه (پرداخت ایران ) توسط شرکت انگلیسی – صهیونیستی تراپین در 2 و 3 آذرماه در برج میلاد قرار است برگزار شود.
گفته می شود بسیاری از افراد در ماه های گذشته از این شرکت در تلاش بوده اند تا این تاریخ را عوض کنند و در فصل دیگری برگزار کنند. اما اصرار آنها و حتی برخی از اسپانسرهای این رویداد راه به جایی نبرده است. آگاهان دلیل انتخاب این تاریخ را مقابله با دو رویداد ایرانی می دانند که چند هفته قبل و بعد از آن برگزار شده و می شود. این دو رویداد عبارتند از همایش بانکداری الکترونیک و نظام های پرداخت که توسط پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی برگزار میشود (سایت http://www.mbri.ac.ir ) و امسال ششمین سال خود را تجربه می کند و در دی ماه برگزار خواهد شد و همایش و نمایشگاه تراکنش ایران نیز که امسال دومین سال خود را پشت سر گذاشت (سایت http://www.itefaba.com/fa ) و در نیمه اول آبان برگزار شد.
برای دستیابی به اهداف شوم پدیده نفوذ ضرورت داشته تا زمان را به گونه ای انتخاب کنند تا این دو رویداد ایرانی و دقیقا از نظر محتوایی یکسان، با رویداد شرکت تراپین تحت الشعاع قرار گیرند؛ اصولا برای نفوذ ابتدا می بایستی سیستم دفاعی داخلی یعنی ارگانیسم زنده را مختل کرد و گلبول های سفید آن را از تحرک بازداشت تا راحت تر و سریع تر ویروس را در آن گسترش داد.
از سویی دیگر این شرکت انگلیسی مطابق با راهبرد همیشگی انگلیسی که اختلاف بینداز و حکومت کن، از ابتدای امسال چنین راهبردی را با قوت در میان بانک ها و شرکت های ایرانی دنبال کرده است. این راهبرد انگلیسی، امسال در شبکه بانکی کاملا به اجرا گذاشته شده است.
همدلی ها و همگرایی هایی که در عرصه های ملی و بین المللی میان بانک ها و شرکت های ایرانی کم و بیش وجود داشت امسال با خدشه های جدی رو به رو شد و زمینه را برای بسط ویروس نفوذ فراهم کرده است. اینکه چرا این اقدام به صورت جدی در شبکه بانکی توسط بیگانگان پیگیری می شود، موضوع گزارش دیگری است که منتشر می شود.